tips and ideas

På föreläsningen med de två unga tjejerna häromdagen insåg jag flera saker jag inte tänkt på:

- Om du hittar någon du verkligen klickar med, se till att jobba mer med den personen. Många reklambyråer anställer kreativa team istället för enskilda personer, då dom då vet att personerna redan jobbar bra tillsammans.

- Ibland kan man inte bestämma vart man vill jobba. Man får åka dit drömmen tar en.

- Om man har något bra och gillar det, skicka in det till alla tävlingar du kommer på. Vinner du så får du bra rykte i branschen.

En till grej dom sa som jag verkligen borde tänka på är att man inte ska röra en dator före man ritat upp allt för hand. Det är inte bara bra konceptmässigt, utan även för att det av någon anledning är lättare att tänka och veta vad man har att göra med för utrymme när man gör det för hand.

Nåja. Nu sitter jag i Illustrator. Jag älskar Illustrator. Det går så fort att sketcha upp nåt, att få fram vad man vill säga. Farid vill helst att jag kommer och lägger mig, men om jag pluggar nu kan vi ha kul imorrn. Klockan är halv två på natten, igen. Vad gör man?



sketch 1,1 för nooka. lugn, jag svär, det är storheter på g.

puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0