smoke photoshop every day

Okej, var och såg New York, I love you igår. Väldigt bra film, jag tror att följande typer av personer skulle uppskatta den:

- Personer som vill se vackra människor föra intima samtal med erotiska undertoner.
- Personer som undrar varför Natalie Portman rakade av sitt hår.
- Personer som vill garva.

Jag tyckte den var svinbra. Skrattade i princip hela tiden. Samtidigt är det en väldigt seriös film, ljus och mörk på samma gång. Den följer tolv olika historier om kärlek i New York City, till viss del vävs dom samman, men det är inte ännu en Crash-idé. Väldigt unik. Vacker. Och rolig som fan.

Nu ska jag berätta lite om att gå på bio i USA. Eller i alla fall i San Francisco där jag bor.

Popcorn är det absolut första steget i evolutionen när det kommer till biosnask. Här kan du få baconchips, naturligtvis, men även pretzels, pizzor, korvar och hamburgare med dig in i salongen. Köper du en stor läsk eller en stor popcorn får du gratis påfyllning. Men bara om du köper en stor. Och för att jämföra, en liten popcorn i USA är som en stor i Sverige. Nej, jag driver inte. Samma sak på Burger King, till din lilla meny får du en halv liter läsk varje gång.

Toaletterna är så inihelvete mycket fräschare än i Sverige. Stora, fina, rena, och så speglar överallt. Sen finns det inga platser angivna på biobiljetterna, first come, first served. Du får skratta under bion, men passa dig jävligt noga om du pratar. Om du så mycket som yttrar ett ord under en film, även under säg musikstycken eller inledande scener utan skådespeleri, så får du åtta dirty looks på en gång. Man håller käften, helt enkelt.

Oj, vad jag skulle vilja flyga in ett fjortisgäng från Stockholm och sätta i lokalen från igår. Dom skulle bli halshuggna efter tre minuter.

Filmen var bäst. Nu ska jag photoshoppa tills jag aldrig vill se en dator igen.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0