stoppin the love

Hallå, ni som inte har mig på Facebook: ni får inte under några omständigheter missa den här tjejen. KT Tunstall. Hon är min nya kärlek.



Har inte varit en bra dag idag. 20 grader ute, men vad gör det när man mår som skit. Har känt mig konstig, ont i huvudet, seg, yr, vet inte vad det är. Har kört på Efraimsson huskur - vatten, lång dusch, två timmars vila och ordentligt med käk. Nu mår jag bättre. Ärligt talat tror jag det är att jag sitter för mycket vid datorn. Strålningen ger mig huvudvärk, typ.

Men jo, skulle ju berätta om Color & Design. Det här är mardrömskursen på AAU, har fått sitt rykte på grund av sjuka mängder plugg och stenhårda lärare. Nu hade jag tur och fick den snälla läraren, men likväl tycker jag kursen fått oförtjänt mycket skit.

Det handlar ju egentligen bara om färglära. Om hur skuggor och ljus relaterar till varandra, vilka färger som passar ihop, vilka färger man kan få genom att blanda kors och tvärs. Jag kan inte ens börja förklara hur mycket den här kursen gett mig. Jag hade ingen jävla aning innan om när det ska vara varma eller kalla skuggor, exempelvis. Det gör ju världens skillnad. Och det här sköljer över alla mina andra kurser. Nu sitter jag i Illustrator för kampanjen till Nooka (nooka.com) och utan färgläran hade jag skjutit mig själv för länge sen.

Det visar bara igen hur lite man ska lyssna på folks skitsnack. Är man inte här för att plugga, då kan jag tänka mig att den kursen är vidrig. Men för mig? Snacka om att få valuta för pengarna.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0