picture this

Tillbaks. Har tittat på ett par avsnitt av "16 and pregnant" på MTV. Så blir det man inte har nåt annat att titta på. Det är så sjukt. 16 år. Om jag hade fått barn då hade jag haft en sexåring nu. Halvvägs till tolv. Så absurt. Jag vet inte om det direkt rycker i min mammanerv, men en del av mig vill ha barn tidigt. Tidigt för mig är 25. Det finns bara en anledning för det, och det är att jag vill att mina föräldrar ska kunna vara fysiskt aktiva med barnet, leka, fjanta runt, som pappa och morfar alltid gjorde med oss när vi var små. Jag skulle också älska om mina morföräldrar fortfarande var vid liv.

Min relation till mina morföräldrar är det vackraste jag vårdar i mitt liv, och ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag dom. Det betyder så mycket för mig, att mitt barn ska ha den relationen till sina morföräldrar som jag har till mina. Men nog om babyprat, det är åratal tills dess.

Kul att bli fotad! Hon var jättetrevlig och duktig på att få mig att slappna av, hon pratade med mig, ställde frågor och gav direktiv. Hon tog en still-life på grejerna jag har i min väska och sen bilder på mig både med och utan väskan. Hon fotade i drygt en timme, så det blev nog en hel del bilder. Hon skulle skicka dom till mig innan veckans slut, så ni får se dom snart.

En intressant grej hon sa var "don't take this the wrong way, you're gorgeous, but you have such a unique look. I've never seen anyone that looks like you before". Hon var väldigt noga med att det var en komplimang, och det tackar jag för. Men det var ändå intressant, för när jag tittar i spegeln ser jag bara ännu en blond tjej rent utseendemässigt. Jag har ju ingen aning om vad hon ser när hon tittar på mig.

Nuuuuu borde jag plugga, men det orkar jag nog inte. Vill sova.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0