National Geographic’s International Photography Contest 2009

Fantastiska bilder (fanns inte större storlekar tyvärr): EDIT: hittade större!:







Ungefär såhär funkar min fobi mot hajar/vatten - Den första tycker jag är lite obehaglig, men ingen fara alls eftersom det är en pellefjant. Den andra bilden gör mig lätt illamående och så känner jag det här välbekanta trycket över bröstet och klumpen i halsen, inte gråtfärdig, men det gör mig lite vimmelkantig typ. Det svartnar lite för ögonen. Den tredje bilden har jag dock inga problem med. Är inte rädd för att vara PÅ vatten, åka båt eller såna grejer, men så fort det gäller att vara i vattnet så tar det emot som inihelvete. Skulle aldrig hoppa i ett öppet hav. Aldrig.

För mig är det samma sak som med svininfluensavaccinet - vad vet vi egentligen om vaccinet? Ingenting. Och när thailändaren säger till mig att det inte finns några hajar i vattnet, hur VET han det? Om man inte bor i vattnet så vet man inte.

Förresten Jonnis, såg du Ffffound häromdagen, när det var en jävla vidrig film med en haj som åt en människa? Jag SKREK. Och slängde bort datorn. Nu vågar jag typ inte gå in där längre.

Men skitsamma, fina bilder, visst?

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0