h&m, let me upgrade you

Jag tycker det är löjligt när modebloggerskor gnäller på H&M och att alla har likadana kläder. För mig beror det helt på stylingen. Samtidigt så är 90 % av grejerna på H&M skit, men det finns alltid guldkorn. Där kvalitén är lite bättre och det inte känns så massproducerat (som det naturligtvis är ändå).



Nu är den här klänningen från samarbetet med Jimmy Choo, men måste ändå visa den igen. Herregud så vacker den är. Perfekt färg, perfekt skärning, perfekt längd. VARFÖR måste den vara så dyr? Resten av bilderna nedan är från H&M:s egen produktion.



Gillar inte hur dom här ser ut på nätet, men det ska tydligen vara äkta läder? Kan tänka mig att dom är snyggare i verkligheten. Ofta på H&M så är det de guldfärgade detaljerna som pajar allt för mig, helt plötsligt ser det billigt ut.



Men annars är H&M bra på skor. Om dom här var kilklack hade jag sprungit och köpt dom på en gång. Pallar inte med 10 centimeter till vardags.

En sak som alltid irriterat mig med H&M - deras jävla hemsida. Har sett likadan ut i tio år, ful, svårnavigerad, billig och allmänt värdelös. Förstår inte varför dom inte fixar till den? Zara är ännu konstigare, dom har inte ens en onlinebutik. Finns det någon sorts businessplan bakom sånt, eller är dom bara sjukt tröga?

Fick i alla fall en fin överraskning på H&M när jag klickade in på Holiday i deras dropdown.



Lite svårnavigerad historia, men när man funderat ut det är det riktigt kul. För du ner musen så åker du bakåt, uppåt så åker du framåt. Enkelt, snyggt, attraktivt. Fin musik också. Lägg energi på huvudsidan istället, dock. Tomtar.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0