us aversion

Lite funfacts när det kommer till USA:

Det här med att folk är mer dramatiska här borta är sant. Det är ett jävla liv om folk hela tiden, mycket skitsnack, mycket försök till att styra upp bråk. Kan ju bero på att vi är i college också, det hoppas jag i alla fall. Alla de här oskrivna reglerna som vi har i Sverige när det gäller sociala sammanhang existerar inte här. Det är lite svårt att förklara, men märker de i de små sakerna. Men vi kan säga såhär - om någon tycker du ser konstig ut, så säger dom det. Om någon vill jävlas, så gör dom ofta det. Konstigt hur folk kan vara så raka och så sneakiga på samma gång.

En sån här grej hände i klassen idag och pga av det mailade jag Luke, en tokskön kille som hamnade mitt i skiten. Jag förklarade läget och sa att den här tomten som skapar drama är just det - en tomte.

När han mailade tillbaks sa han en så söt grej - att jag var the bee's knees. Har aldrig hört det uttrycket förut, så googlade det.

Tydligen betyder det "höjden av excellens". Haha, så jävla gulligt uttryck. The bee's knees. Det ska jag börja använda.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0