travels

Just nu känner jag för att:

- Bila genom Montana, bada näck i kristallklart vatten och rida pålle
- Ta en tur kring Italiens vingårdar i Piemonte, cykla på idylliska kostigar och njuta av världens bästa vin, vacker vy och en sexig Farid i basker.
- Dra till Thailand. Efter tre besök är jag ändå inte klar. Fast nästa gång skippar vi Bangkok och shoppingen och sticker direkt ut till Koh Chang, den vackraste platsen jag sett. Tycker väldigt mycket om de thailändska människorna, det är lätt att relatera till deras värderingar.
- Barcelona, älskade Barcelona. Har bara varit där två gånger, men har inget annat än vackra minnen från den staden. Minns bara det perfekta vädret (28+, lätt vind), stranden en promenad bort och en uppbyggnad som gör det otroligt lätt att hitta runt. Det enda stället jag varit på förutom San Francisco där jag känner mig hemma. Vill åka dit med tjejerna igen.


Länder som inte attraherar mig utan att jag vet varför:


- Frankrike
- Storbrittanien
- Japan
- Tyskland
- Mexico (Elin, omvänd mig?)
- Grekland

Länder som inte attraherar mig, och jag vet varför:

- Kanada (kan aldrig se en anledning till att åka dit utöver nån annanstans)
- Kina (för hetsigt, för stort)
- Indien (för hetsigt, för stort, smutsigt)
- Finland (kallt)
- Ryssland (kallt)
- Cypern (har varit där, öken, fult, otrevliga människor)
- Norge (varför, liksom? tjejerna ser ut som svenska tjejer, killarna ser ut som svenska killar, det är bara sjuttiofem gånger dyrare)

Har någon nåt förslag på en plats som jag borde lägga till på listan över "vill se"? Afrika som kontinent kan jag alldeles för lite om för att känna av jag skulle vilja åka till någon av länderna. Samma sak med Sydamerika, faktiskt.

Bild: Montana



Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0