there goes my mac

Hej änglar.

Julstämningen infinner sig inte här, det är omöjligt. Inte en skymt av snö och familjen i Sverige - då blir det som det blir. Av någon konstig anledning saknar jag det inte heller, vilket är underligt då julen är min favorithögtid. Vi har alltid haft fina jular. Kanske börjar man växa upp och komma över det, jag vet inte. Gillar verkligen julen ändå.

Idag har vi inte gjort speciellt mycket. Farid hällde ut en flaska vatten över min dator, det var ju sådär kul. Den lever nu i alla fall, får se hur den mår om två månader. Vi var och handlade "julmat" uppe på Cala Foods i eftermiddags:

Skinka
Lax
Köttfärs (som ska bli köttbullar)
Prinskorv
Potatis
Bröd
Gouda
Valnötter
Majskolvar

Farid vill att vi ska baka lussekatter, men det är ju så satans tråkigt att baka. Vi får se. Tog också en spontan meze på libanesen vid hörnet, ett skitmysigt ställe med vattenpipor och god öl. Älskade hoummusen så mycket att vi gick direkt och köpte kikärtor plus övriga ingredienser själva. Nu ska vi väl titta nån dålig film och äta röran med pitabröd.

Imorrn ska vi städa, laga mat och umgås i vanlig ordning. Bästa vanligaste ordningen.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0