sip syrup

Hej gänget.

Idag är det snorkallt. 11 grader. Blåst. Pälsvästen fick åka på, som det förövrigt kommer ta ett tag att vänja sig vid. Bara väntar på det första snillet som knäcker nåt i stil med "höhö, så har du hundens syrra på axeln eller, höhö". Vi får se. Kvalitén på daglig humor är inte direkt lika sofistikerad här i Staterna som hemma.

Annars pluggade jag hela dagen igår. Fick klart två av kampanjerna till måndag, med klart menar jag helt färdig copy plus frames, redo att skriva ut och mounta. Har tre stycken kvar. Sitter med den lättaste nu, vilket är dumt, borde börjat med den svåraste. Skitsamma. Pratade en stund med min älskade bögkompis Stuart igår på Facebook. Han gick på AAU i våras, grymt stor talang och ett naturligt öga för design, men flyttade hem till Houston för att bli advokat istället. Nu har han ångrat sig igen och kanske kommer tillbaks till AAU. Han insåg att han var lyckligast när han gjorde reklam, och lycka kan inte köpas för pengar (advokater i USA har en ingångslön på drygt en halv miljon om året).

Han är bäst i alla fall. Vi pratade Zara, bandjackor och reklam tills vi skrattat tillräckligt för en kväll.

Skulle se Julia & Julia igår, men Farid satte på Lil Wayne-dokumentären. När jag såg trailern för nån månad sen gillade jag den inte alls, framförallt efter det faktum att Lil Wayne bestämt sig för att inte stötta projektet. Men jag blev positivt överraskad. Det ligger en legend och gror i den karln, och om han kan chilla med hostmedicinen han drar i sig för att göra rösten mörkare tror jag han kan nå hur långt som helst. Se inte dokumentären om ni inte gillar hiphop, musiken är naturligtvis ett genomgående element i filmen som är dryga timmen lång. Fantastiska unreleased tracks
och freestyle-sessioner. Love him.



Nu ska jag fortsätta plugga. Tänkte tipsa snart om vad jag gör för att palla plugga en hel dag.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0