second semester - done

Sista lektionen över. Det var segt idag. Känns som lärarna ändå bestämt sig vilket betyg vi ska få, så lite onödigt med klass igen. Vi stack på en fieldtrip till ett företag som framkallar bilder och hyr ut studios, underbara tegelväggar med fyra meter i tak, makeup-sektion plus omklädningsrum för modellerna, men det kostade därefter - 400 dollar för åtta timmar. Om man går ihop ett gäng personer och fotar i slutet av sin utbildning kan det vara värt det.

Efter fieldtripen tog jag, Mindy, Amanda och Anna (alla tjejer från diverse klasser) en avstickare till en mexikansk favoritrestaurang för den största margaritan i världshistorien. På riktigt, lika stor som mitt huvud. Sjukt stark (ännu en bra grej med USA, här finns det inget jävla snåleri med alkoholen), och väldigt, väldigt god. Smakade som fryst, ren tequila med lite lime typ. Mums.

Vi tjattrade i någon timme, sex, killar, drama, och det tog väl typ fem minuter innan Anna drog referensen till Sex & The City. Haha, det var ju oväntat. Men med fyra tjejer och margaritas är det väl en ganska självklar jämförelse. Det var riktigt mysigt, hursomhelst, jag älskar att det är så varmt här att man kan sitta på uteserveringarna.

Nästa inlägg tänkte jag skriva lite om mina planer för Sverige och vad jag ska se till att göra när jag är där. Vad jag vill göra, i alla fall. Nu ska jag rulla ekologiska köttbullar och koka pasta till baby kommer hem. Han har varit världens finaste och städat hela lägenheten idag.

Puss på er.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0