good writing

Farid
har börjat skriva så jävla roligt. Jag vet att en del av er redan kikar på hans blogg, men ni som inte gör det borde ta en titt. Det är som en sofistikerad Emil, haha. Här hittar ni Farid i alla fall. Såhär skriver han, väldigt vackert och otroligt sant, om studenterna vi haft oturen att möta på Berghs och på AAU:

"Reklamstudenter har, enligt min erfarenhet, alltid en tendens att höja sig själva som ett fenomen utöver det vanliga. som om kreativeten det krävs för att lägga om ett helt hus rör-anläggning är mindre värd än att projicera filmer på vägg och kalla det “virala” medier."

Att se sig själv som bättre än alla andra är vardag här på AAU. Det får man svälja från folk varje dag. Men Farid skriver också att de han mött som jobbar i reklambranschen är ödmjuka inför sin roll. Vilket för mig bevisar att de idioter som springer omkring på Berghs och på AAU kommer inte få nåt jobb innan dom käkar humblepie tills dom spyr.

Ljuva karma? Kanske.

Det vanligaste bland uppstoppade, självgoda reklamstudenter:

- Asskissing. Oj, oj, oj, svenskar är fantastiska på det här. Och med fantastiska menar jag pinsamma. Det märks ju så tydligt när någon brun-nosar. Det är så pinsamt. Läraren märker det, alla elever märker det, och ändå fortsätter dom. Jag skämdes varje vecka för att vara svensk förra terminen, nu har jag bara en klass med en som slickar röv, så det är en liten förbättring. Alla kan skillnaden mellan rövslickning och att vara trevlig. Det är inte en fin linje.

Nu ska vi ta en sväng med hunden, sen ska jag jobba som fan på idéer till Honda Metropolitan Scooter. Vår final i Photoshop-kursen.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0