empire state of mind

Hej alla lyckliga.

Helt otroligt, men jag hittade ett svagt nätverk att surfa på från vår lägenhet i Queens. Får se hur länge det håller.

Flygresan till New York var fin, fram tills slutet. Den näst värsta landningen jag varit med om (från Amsterdam med Chris slår fortfarande allt), skakigt och så sög det till i magen med jämna mellanrum. Piloten förvarnade, men det spelade ju ingen roll. Blev lika rädd ändå. Glad att vi landade säkert och före utsatt tid i alla fall.

Vi hämtades av Farids pappa, morbror och mormor. En riktig krutmormor, som flugit hela vägen från Iran själv. Det tycker jag är häftigt. Dessutom är hon 70+ och går fortare än min mamma. Haha.

Efter en kort bilresa var vi framme i Queens, vackert julpynt överallt, ska bli häftigt att se hur det ser ut på Manhattan imorrn. Väl framme hade hela tjocka släkten (kusiner, döttrar, Farids syster med sambo, Farids mamma & pappa) väntat med att äta tills vi kom. Kvart i tolv på natten var klockan när vi gick in i lägenheten. Haha, om inte det är kärlek vet jag inte vad. Min släkt brukar gnälla om någon kommer senare än sju. Hursom, vi åt i vanlig ordning underbar persisk mat och skrattade genom språkbarriärerna. Vissa förstår inte engelska, vissa förstår inte persiska, vissa förstår inte svenska, men det går ändå.

Fick alldeles för fina presenter av Farids mamma & pappa & mormor, choklad och pengar. Hade det varit en öl i paketet hade det varit min ultimata julafton, haha. Nu har vi bägge råd att shoppa lite mer än det var tänkt på mellandagsrean som satte igång idag. Just nu regnar det, men det ska vara fint imorrn, 9 grader och sol. Vi ska in till Manhattan, strosa runt i Central Park och kanske åka skridskor. Det är ett redigt gäng det här. Bilder kommer så snart som möjligt.

Vi är elva personer, varav två bor i New York, en i Atlanta, två i Västerås, två i Borås, en i Australien, två i San Francisco och en i Iran. Det är häftigt.

Puss godnatt.

Här sitter Farid med presentkorten vi fick, ganska häftig idé, dom gäller överallt där man kan handla med American Express.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0