to live

Hej gänget.

Idag ringde Åberg. Det var dagens bästa händelse, utan tvekan. Vi möttes upp, hon, jag, syrran och Farid, tog en promenad ner till hamnen och drack isfrappe i solen. Helt absurt otrevlig personal på Dellan, måste vara bittra på livet. Men det sket vi i, så glada som vi var. Snackade skit i några timmar innan vi gick hem igen.

Vi håller på att baka potatis och grilla majskolv, ska ta en öl snart också. Alltså, det är helt omöjligt att gnälla över mitt liv just nu. Chris mår bra, hon har gått upp över tolv kilo totalt. Väger 50 nu. Hennes kinder är tillbaka, glimten i ögat också. Lystern i huden finns där igen. Att hon är på väg att bli bättre gör hela min sommar. Sen var jag ju och skrev kontrakt på Vasagatan, chefen var hur trevlig som helst. Farid är lika vacker som vanligt, hunden stormtrivs med sol och salta vatten, solen strålar, det finns absolut ingenting som inte funkar just nu.

Läser svenska tjejers bloggar, alla är så jävla snygga. En av dom la upp den här bilden, och den där bodyn ska jag ha. Helt sjukt snygg. Med min leoskjorta över, Monki-klackarna till och så ett par jeansshorts. Det är sommar.



Jag är bara så glad. Jag är det. Det är tre månader sommar nu, jag kommer tjäna massa pengar, är ledig midsommar, Alex kommer hit, Jenna fyller år, syrran fyller år, vi ska till Borås och Västerås och hälsa på Farids familj, Linköping väntar, Jenna är hemma, Jonna är hemma, Viktor är hemma, och så när vi åker tillbaks till SF ska vi leta större lägenhet och så är det tre månaders sommar till.

Jag mår psykiskt och fysiskt bra. Alla omkring mig är friska. Jag tog precis en dusch. Är så glad för allt det lilla och allt det stora. Just precis nu är allt precis som det ska vara. Just precis nu. Jag är ingen jävla terapeut, men till er som har det jobbigt eller som inte är på den plats ni vill vara i livet - allt ligger i era händer. Det finns ingenting som ni inte kan göra. Pengar är inget hinder, inte ålder heller. Har du en enda person som älskar dig och hälsan i behåll - då ligger hela världen för dina fötter. Ta ett steg.

Puss.


Feedback
Postat av: Elin

Jag är också hemma i nästan tre veckor!

Så glad att ni har det bra! Och Chris - fantastiskt. Ses på Tisdag. Alltså, på TISDAG.

2010-06-05 @ 10:59:00
URL: http://www.elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0