midsummer preface

Hej grisar.

Ni måste ge mig några veckor att komma in i arbetet innan jag kan skriva lika frekvent som vanligt igen. Jobbar sönder mig just nu, men det är kul. Jag reflekterade över hur patetisk jag är imorse när jag på riktigt tycker det är kul att städa golvet på ett jävla Systembolag. Men det är nånting med Bolaget. Jag fattar varför så många människor fastnar där efter sommarjobb. Villkoren är fantastiska.

Jag har inte ens emot att jobba nu, när det är typ 25 grader varmt ute och halva Stockholm glider in för att köpa kall öl. Vet inte varför jag inte bryr mig, har ifs aldrig varit nån extrem solmänniska. Däremot älskar jag att vara brun. Använder två olika brun-utan-sol nu, så förhoppningsvis kan jag få ha lite bränna utan stek.

Jobbar elva timmar imorrn igen, sen är jag fri resten av helgen. Som det ser ut nu blir det underbart Värmdöfirande med Jonna och massa andra mysiga människor. Eller inte massa kanske, men en del. Emils sommarstuga var ju planerad, men har inga uppdateringar vad gäller det. Är inte helt sugen på att sticka fre-sön. Jag hade tänkt att börja redan imorrn, möta Farid efter jobbet, ta en öl hos Jonna förmodligen? Mysigt.

Har inte firat midsommar på Värmdö på typ fem år. Så det skulle kunna bli fint. Avslappnat. Fint väder ska det bli också. Relativt. Det räcker. Vill verkligen vara med Jonna också. Det blir hur bra som helst.

Nu så. Har precis öppnat en kall öl, snodde från pappa. Nu väntar jag på Jenna. Vi ska ta en långpromenad och snacka skit. När Farid kommit kanske vi tar en filt, går ner till sjön och dricker upp en flaska vin. Smygstartar midsommar.

Puss.

Jag och Jonna Barcelona


Feedback
Postat av: Eva

Jag ska också fira på Värmdö, Hoppas du får en fin midsommar!

2010-06-23 @ 19:58:53

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0