rich bitch

Har suttit och blivit helt otroligt inspirerad av den här kvinnan. Så varm och så rolig. Hon är gift, har fyra döttrar. Hon har hus på Smultronudden, ett drömställe för henne och hennes familj. Byggarna som jobbade med hennes hus lagade hon trerätters till, nöjda byggare bygger bäst, skriver hon. Hon byggde även en egen minimodell av hur gäststugan skulle se ut, så hon kunde ha full kontroll.

När hon är ensam hemma med nån av sina tjejer så släpper dom på alla måsten. Dom käkar pannkakor till frukost, lunch och middag, för att det är okej att göra så ibland. Hon älskar att vandra, hon skriver att på långa vandringar i Sveriges vackra fjäll så börjar hon vandra i tankarna också. Hennes karl är nykter som förare till en fest, så när dom kommer hem bjuder hon på en sängfösare och så planerar dom storslagna fester inför deras tio år tillsammans om två år. Då ska dom förnya löften med en tre dagar lång celebration.

Bloggen heter Rich Bitch och hon skriver att det handlar om att vara rik på insidan. Hon skriver att den bästa presenten hon nånsin fått är en högtryckstvätt, för den är så rolig att skala potatis med. Det skvätter lite, men det är okej. Hennes dotter vill ha på sig en lila peruk till skolan, och hon skriver att det är klart att det går bra. Frihet främjar, och allt det där.

Nu har hon tagit med sig hela familjen för en tremånaders visit i Thailand, där hon skriver på en roman och tar massager varje dag. Hon tar med döttrarna till stranden, äter efterrätt både till lunch och middag och hennes ungar säger "mamma, du ler hela tiden". Hon har slutat dricka, och hon skriver att hon aldrig varit så lycklig.

Jag älskar att hitta nya bloggar som inspirerar mig. Vi är på helt olika platser i livet och ändå har jag så mycket att lära av henne. Att leva varje dag till fullo. Underbart. Livet, alltså. Underbart.

Puss!

Feedback
Postat av: Cinna

Men herre min gud, det där är ju jag. Lovley lovley underbara du, vill du skriva min nekrlog när jag dör.

Puss

2010-01-29 @ 06:21:13
URL: http://therichbitch.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0